torsdag 14. oktober 2010

Test: Mary Kay flytende foundation

Som tidligere Mary Kay konsulent har jeg forholdsvis god kjennskap til mange av produktene og tenkte jeg skulle dele mine erfaringer med dere.
Mary Kay flytende foundation kommer i tuber a 29 ml og er drøy i bruk.

Den kommer i to typer, Medium Coverage foundation som passer for normal til fet hud og Full Coverage foundation som passer best for normal til tørr hud. Jeg merker at huden kjennes noe tørr om jeg bruker medium coverage foundation og den "legger seg" i tørre partier i ansiktet. Ikke så pent, men dette opplever jeg ikke når jeg bruker full coverage som er riktig for min hud.

Medium coverage bidrar til å kontrollere overflødig olje i huden, mens Full Coverage tilfører huden fuktighet.


Foundation kommer i hele 16 ulike nyaser avhengig av hvilken undertone du har i huden din. Når du skal teste en foundation så husk at du ALLTID skal prøve den i ansiktet. Hånden din har ikke samme fargenyanse som ansiktet ditt!

Foundation er ganske tykk i konsistensen og personlig synes jeg den er noe tung å påføre med svamp eller fingre. Bruker du en god foundationskost får du et mye penere resultat. Den dekker også utrolig godt! Jeg bruker den istedet for concealer på de stedene hvor jeg er mest rødsmusset i ansiktet. Tar litt med en kost over nese og kinn og bruker deretter mineralfoundation i pudderform på resten av ansiktet.

Pris: Mellom ca 250-300. Merk at prisene kan variere litt avhengig av hvilken konsulent du handler hos. Husk også at det er lov å prute;-)

+
God dekkevne
Mange nyanser
Oljefri
Passer sensitiv hud
Drøy i bruk
Ikke testet på dyr

-
Skrukork
Tung å påføre
Tykk konsistens
Savner vitamintilsetning
Inneholder parabener

Konklusjon: En helt ok foundation som fungerer greit til hverdagsbruk.

Karakter: En svak 4'er

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar