søndag 3. juni 2012

Test: KMS California - volumizing spray


Frisøren min sender meg nesten alltid hjem med noe nytt og spennende i vesken som jeg må teste ut. Sist fikk jeg med meg KMS volumizing spray, en gele-spray som skal gi volum i håret.

Vanlig hårspray er jeg ikke noe fan av. Synes håret blir klissete og hardt og det ikke ser noe pent ut.
Gele er jeg heller ikke noe fan av, da det ofte er vanskelig å fordele jevnt og synes håret ser ut som et fettball om man ikke er forsiktig. Men hey, hvorfor ikke kombinere spray og gele?


Det første jeg må rope hurra for med denne sprayen er at den er varmebeskyttende! Stoort pluss for å beskytte håret. Det andre jeg roper hurra for er at den er alkoholfri og dermed ikke tørker ut og irriterer hår og hodebunn.


Den sprayes i håndkletørt hår (pass på å fordele den jevnt utover) og tørk med hårføner.
Dersom du ønsker å bygge mer volum kan du bygge dette lagvis med sprayen, pass på å holde litt avstand når du sprayer i tørt hår slik at den ikke legger seg for samlet i håret. 
Jeg har funnet ut at denne kan kombibrukes. Dersom du ønsker litt gele-effekt er det bare å spraye nærme hår/hodebunn (ikke i vått hår) og jobb ut produktet med fingrene. Da oppnår man samme effekt som ved vanlig gele.


En annen ting som alltid går rett hjem hos meg...den dufter vidunderlig!


Det jeg liker ved denne spray-gele komboen er at håret ikke blir stivt som med hårspray og ikke fett som ved bruk at gele. KMS Add Volume volumizing spray tilfører rett og slett struktur til håret slik at det er enkelt å jobbe opp volum. Når det i tillegg egner seg ypperlig å både vått og tørt hår og at det er lett å bygge opp flere lag så er dette en vinner hos meg!






Slik bruker du den:
Jobb inn i håndkletørt hår og tørk med hårføner.

Pris: ça 120,- kr for 200 ml på Feelunique

+
Kan brukes i tørt og vått hår
Varmebeskyttende
Ikke klissete
Lukter vidunderlig
Uten alkohol

-
Kunne ha tilført mer glans
Ikke egnet til fiksering

Konklusjon: Et supert stylingprodukt for deg som ønsker volum uten at håret blir stivt eller fett! Får litt trekk for at den godt kunne ha tilført litt mer glans til håret.

Karakter:  Den får en 5'er fra meg




onsdag 30. mai 2012

Test: Joico Color Endure Violet Shampoo

Sommeren står for døren og en god shampo er alfa, omega for sommerhåret. Mange velger å legge inn  lyse nyanser i håret om sommren for å komplimentere sommerbrun hud. Det kan likevel være en utfordring gå holde håret like pent hele sommeren.




Jeg gikk for en tid tilbake for helbleking av mitt hår. I praksis er det fin lite annet enn permanent og antipermanent som sliter mer på håret enn bleking, så generell kuring er et must. 
Jeg er har kalde farger og gult hår er intet mindre enn en total katastrofe på meg, jeg ser ut som en ananas bare jeg tenker på noe gult. Så frisøren fikk strenge intstruksjoner om at fargen måtte være kald, kald kald!


Utfordringen med kalde blonde toner er at det gulner og/eller ser "vassen" ut grunnet oksidering. Og det er noe av det verste jeg ser! Du ser at det er gammel farge i håret som ikke er blitt behandlet, og det er det ingen som kler.
Uansett, frisøren sendte meg hjem med Joico Color Endure Violet Shampoo for å passe på at jeg ikke forvandlet meg til en ananas de nærmeste ukene. 


Shampoen har en dyp, lilla farge og inneholder myyye fargepigmenter sammenlignet med tilsvarende shampoer. De lilla fargepigmentene nøytraliserer gulnet hår og bringer tilbake en klar og ren blond glans i håret. Rett og slett fantastisk bra på dette området.


Et par ting jeg dessverre ikke liker. Den renser ikke håret skikkelig, har du mye produkter i håret så synes jeg ikke denne klarer å rense det godt nok ut. Jeg pleier å først ta en shamponeringsrunde med en annen shampo, før jeg shamponerer runde #2 med denne. For meg så duger den altså ikke som eneste shampo.
I tillegg så svir det noe inn i heste....å få den i øyne, så vær obs! 


Når det er sagt så gjør den jobben sin så godt med å fjerne gule/orange pigmenter at det likevel er verdt det! I tillegg er den ekstremt drøy i bruk!





Slik bruker du den:
Brukes 2-3 ganger i uken. Påfør vått hår og la den sitte 3-5 minutter før du skyller ut.

Pris: ça 143,- kr på Feelunique

+
Fjerner gule/orange toner i håret
Ekstremt drøy i bruk
Grei i pris

-
Renser ikke bra nok

Konklusjon: En fantastisk shampo for blondiner. Håret ser nybehandlet ut etter bruk og jeg er rett og slett avhengig! Superdrøy i bruk og masse nøytraliserende lilla-pigmenter!

Karakter:  Selv om den ikke renser optimalt, må jeg likevel gi den en 5'er

fredag 28. oktober 2011

Sminke til Halloween

Halloween nærmer seg og det er sikkert mange som skal på halloweenfest i helgen.
Jeg letet litt i arkivet og fant frem noen halloween-looks som kanskje kan gi deg litt inspirasjon:-)

Maskerade:
Her er masken rett og slett sminket på, veldig praktis og behagelig hele kvelden:-)







Vampyr:



Avatar:



Litt mer Maskerade




Har du noen planer for Halloween?

mandag 24. oktober 2011

Den stoooore parfymetesten - kommer snart


Jeg elsker parfymer! Jeg elsker duften, flaskene, forpakningene, glamoren...absolutt alt ved dem...Mest sannsynlig fordi jeg er allergisk.

Av og til blåser jeg en lang marsj i hele allergien bare for å dufte himmel for en kveld....selv om jeg alltid angrer som en hund dagen etterpå når huden min sprekker opp i store sår..

Men nok om det, jeg tenkte jeg skulle prøve å skrive noen anmeldelser og anbefalinger om parfymene som bor på badet mitt.
Pr i dag er det 8 stykker, anmeldelser vil komme fortløpende så følg med:-)

Hvilken parfyme er din favoritt? Eller liker du å variere som meg?
Hvor mange parfymer er det egentlig vanlig å ha i skapet sitt?


Les omtale:
Chanel Chance


søndag 23. oktober 2011

Test: Bobbi Brown Eyeliner Gel

Jeg har testet utallige eyelinere uten å finne min favoritt, det var før jeg testet Bobbi Brown sin gele-eyeliner. Denne MÅ du bare prøve!

Jeg elsker Bobbi Brown sine forpakninger, de ser rett og slett veldig lekre og ekslusive ut, og det er ingen unntak med denne eyelineren. Men selvfølgelig er det jo innholdet som teller og her skuffer ikke Bobbi Brown.

Dette er en gelebasert eyeliner som ser ut som en flytende eyeliner når den er påført. Den er utrolig lett å både påføre og jobbe med. Dersom du er nybegynner eller synes flytende eyelinere er vanskelige å jobbe med så er denne perfekt for deg!

Når du påfører den har du litt tid til å jobbe med den før den setter seg. Husk å jobbe raskt når du skal påføre denne for når denne først setter seg, så sitter den! 
Jeg pleier først å påføre linjen på ett øye og jobbe dette ferdig før jeg påfører neste øye, det er viktig å få jobbet den ut før den tørker.


Den er vann- og værbestandig og den smitter ikke av. Helt perfekt i ruskevær eller om sommeren når det er veldig varmt. Denne holder til du fjerner den med sminkefjerner! Fargen holder seg også meget godt over tid.

Denne eyelineren ble kåret til "Best of beauty" i Allure 2011 og beste flytende eyeliner av "the Knot"i 2010, så det er ikke bare jeg som har falt pladask for denne.
Testene kan du lese her:
Allure - "Best of beauty"
The Knot - Best liquid eyeliner

Tips: Dersom du lar lokket være lenge/mye av kan den fort tørke ut, så pass på å skru på lokket så fort som mulig etter bruk.
Jeg pleier å bruke en smal skrå-børste fra Sigma når jeg skal påføre denne, fungerer helt utmerket.


Pris: Ca 150 kr

+
Utrolig lett å jobbe med
Sitter eviglenge
Smitter ikke av
Vannavvisende
Drøy i bruk

-
Kan tørke ut

Konklusjon: Min favoritt og den varmeste anbefaling! Kommer aldri til å bytte!

Karakter: Velfortjent toppkarakter!



fredag 21. oktober 2011

Test: Amuse Chapbalm

Etter å ha slaktet EOS leppepomade i et tidligere innlegg tenkte jeg det kanskje var på sin plass å skrive om en leppepomade jeg virkelig liker. Jeg kjøpte Amuse Chapbalm for en tid tilbake og den ble raskt en av mine favoritter.

Forpakningen er enkel og grei, er vel mer eller mindre det man kan kalle en standard forpakning. Hetten sitter godt slik at den ikke skrur seg av i vesken eller lommen. Man skrur enkelt ut mer av stiften med skruknappen i bunnen.


Den inneholder vitamin E og aloe vera som beskytter og lindrer såre, tørre og sol- eller vindskade lepper. Den er enkel å påføre og den er ikke for tykk i konsistensen. Den er heller ikke så bløt at den blir klissete. Holdbarheten er bra og den føles umiddelbart mykgjørende på leppene. 
Og det beste av alt: Den koster bare $ 1 på Cherry Culture



Pris: ça 6 kr på Cherry Culture ($ 1)

+
Billig
Inneholder E-vitamin og aloe vera
Gjør leppene myk og smidig

-
Uten solfaktor

Konklusjon: Her får du mye for pengene! En enkel og grei leppepomade som gjør jobben for en latterlig billig penge.

Karakter: Ikke mye å trekke for her, trekker et kyss for manglende solfaktor.

tirsdag 18. oktober 2011

Kommentar: Hva er skjønnhet?

Vi bombanderes av vakre og vellykkede mennesker overalt, hele døgnet. Hvor ofte har vi ikke ønsket å være en av de vakre modellene vi ser i ukeblader, på film, på TV og på nettet? De med perfekt hud, hår spunnet av silke, ben som starter ved halsen og en midje verdig dronning Maud. Jeg må innrømme at jeg ofte drømte og til dels fortsatt drømmer om å være "en av dem". De med et tilsynelatende perfekt liv, perfekt kropp, perfekt hud, perfekt høyde osv.

Skjønnhet kommer innenfra sier de kloke, men førsteinntrykket er jo det ytre, er det ikke? Hva hjelper det å ha den nydeligste indre rosen om ingen finer veien til rosehagen? Vi kvinner bruker utallige timer og alt for mye penger på utseende vårt, vi bekymrer oss og dyrker våre egne komplekser.

Som skjønnhetsblogger så er vel dette innlegget som å kaste stein i glasshus, men vi ønsker vel alle å gjøre det beste ut av det vi har fått tildelt.
Jeg er på mange måter glad jeg ikke er 18 år lenger. Jeg har lært meg at man ikke tjener noe på å bekymre seg over ting man ikke kan gjøre noe med. Jeg har sluttet å ønske meg blå øyne, jeg har sluttet å drømme om at jeg var 175 cm høy, jeg har innsett at jeg aldri kommer til å få naturlige krøller eller perfekt hud.

Jeg er på mange måter forsonet med meg selv og mitt eget speilbilde, og jeg synes det er befriende.
Tro på deg selv, jag ambisjonene dine, ikke de uoppnåelige drømmene!

Jeg håper du har noen minutter å sette av til å se "My beautiful face" om Katie Piper. En vakker, ung jente fra UK med en lysende TV-karriere foran seg. Livet hennes fikk en brå vending da noen kastet en kopp med syre i ansiktet hennes.



Dette setter virkelig ting i perspektiv:


Mitt råd til deg:
Livet er skjørt og uforutsigbart, ikke kast bort tiden på midlertidig skjønnhet. Gjør det beste ut av det du har, og ikke ønsk deg ting du ikke kan få.


"En vakker kvinne behager øyet - en god kvinne behager hjertet. Den første er en juvel - den andre en skatt." Napoleon I


Ha en perspektivfull tirsdag

Klem fra Linn